zaterdag 30 maart 2013

Dancin'queen...

Okay
Ze wilde een dansjurk
Zo één die zwiert
Oh nee
Waar ik houd van Alijntjes, overgooiertjes en salopetjes
Houd zij van roezeltjes en zwierrokjes.
Mijn fashionhart schreeuwde NEE
Mijn moederhart murmelde: tuurlijk meisje..

En zo zocht ik een patroontje
Met veel zwier
Et allez

 
Ik zag letterlijk sterretjes!
 
 
Wat was ze blij!
Hij moest gelijk aan, zwieren wilde ze!
Maar toen
bleek toch
dat ik mijn kleine meisje te klein had ingeschat...
't jurkje is te klein.. :(
 
Dus
Volgende week weer naar de markt
En weer met goed moed
achter de machine voor een maatje groter!
 
Fijne dagen allen!
 
 
 

7 opmerkingen:

  1. ZO herkenbaar!!! ik hou ook van a-lijntje maar bij dochter moet het ook zwieren, tja en wat doe je dan als moeder, je gaat overstag.
    Leuk jurkje,is dat de Eldodie?
    Dat patroon heb ik ook liggen in maat 128, maar twijfel of ik hem ga maken, welke maat heb jij gemaakt? valt die klein?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is de Elodie (dat je dat herkent zeg!) Minst erge van alle zwiergevalletjes en 100% zwier!
      Ik maakte vor mijn spichtige 4 jarige een 98/104 die ik wat verlengde maar nauwsleuitend om haar buikje zou zitten (moet niet als een hobbezakje hangen, toch) maar hij was rond het lijfje té nauwsluitend. Hij valt dus redelijk smal volgens mij, ook rond de armpjes...
      Hij is trouwens wél leuk om te maken!

      Verwijderen
  2. Jaaaaaa is de Elodie toch? Die heb ik ook al een paar keer voor m'n dochter gemaakt. De laatste in stemmig zwart, als kerstjurk. Ze vond 'm toen prachtig. Maar nu ze bijna 13 is... tssss nee geen zwierjurkjes meer. Jammer dat deze te klein is! Ik weet dat ik destijds het patroon aan alle kanten heb aangepast omdat ik het niet vond kloppen. Succes met nummer 2 ! Groetjes van Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh hemel, ik ben bang voor aanpassen ja, getstie daar baal ik altijd zo van! Enne.. ik zal, diep in mijn hart, blij zijn als we het tijdperk van zwierjurken voorbij zijn! :)

      Verwijderen
  3. Jammer dat het niet paste maar o wat een leuk jurkje! Ik ben zelf geen roze mama dus ik vind je stofkeuze geweldig! Elodie, ik ga dat patroon eens opzoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zonde dat hij te klein is want hij is superleuk!!

    BeantwoordenVerwijderen